9 april 2012

Dykning på Phi Phi Island

Phi Phi Island har varit en favorit för oss när vi varit i Thailand tidigare, det var där vi tog Open Water Diver certifikat. Så vi åkte dit igen för att dyka och så blev det att vi tog Advanced Diver. Det har verkligen varit hur kul som helst att ta det nya då vi lärt oss så massor nytt och blivit mycket bättre dykare! 


 


Hittade några Blue Spotted Stingrays och en kom med på kort! 




Vi dök på en plats som heter Shark Point som var så otroligt vackert! Det var färgglada fiskar och koraller överallt! 







Såg en Devil Scorpionfish, som inte är den lättaste fisken att hitta då den är så kamoflerad! 



En Giant Moray Eel som tittar fram ur sin lilla håla! 



 

Efter några dagars intensivt plugg och dykning så firade vi med middag när vi klarat allt och fått vårt nya cert. Johan retar mig för hur jag signalerar "ok" under vattnet... Man ska egentligen forma pekfingret och tummen till en fin rund ring. Jag har aldrig märkt att jag bara trycker fingrarna mot varandra förrens jag såg det på kort :) 


Nu har vi lämnat Phi Phi och är i Patong Beach i Phuket. Min pappa hade vägarna förbi och hälsade på oss i två dagar, vilket har varit superkul! Men det blir mer om det i nästa inlägg! 


2 kommentarer:

josephine sa...

Åh, vad jag längtar tillbaka till phi phi när ja ser alla bilderna!
Men vad duktiga ni blivit på att fota under vattnet!!!

Josefine sa...

Å vad häftigt!! Nu blir jag dyksugen igen! Härliga bilder! Kram