24 februari 2012

Äventyr i Taupo

Dagen började med att jag gjorde en Taupo Cliff Hanger Extreme Swing på 44m. Jag försökte verkligen få med Johan med det är inte hans grej! Det är nog tack vare mina tjejkompisar jag vågade mig på det då jag fick göra ett Bungyjump på min möhippa! 


Det var hur kul som helst! Adrenalinet bara rusar genom hela kroppen! Dem sa att dem skulle göra en countdown på 3 sekunder. Dem började med att bara säga "3!" och släppte mig! Men det var nog lika bra så att jag inte skulle hinna fega ur! 


Sen åkte vi ut och seglade på Lake Taupo som är Nya Zeelands största sjö. Här var vår sköna kapten som delade med sig om massa roliga historier från sitt liv och berättade om Nya Zeeland och hur det var förr i tiden. 




Vi stannade vid Maori Rock Carving. Efter det kom solen äntligen fram och gav oss lite värme! 

 

Efter det var det dags för lite fart och fläkt igen. Så vi åkte och tittade på Huka Falls med en båt som åkte hur fort som helst och kunde gör "360 spins". Det var galet roligt! (Pappa du skulle älskat det!) 





Sista aktiviteten för dagen var Orakei Korako som är en "Cave and Thermal Park". Där det bland annat fanns grottor, varma källor och gejsrar.



Vi lämnade Taupo och är nu i Rotorua. Vet inte riktigt vad du ska hitta på imorgon förutom att åka till Auckland på eftermiddagen. På söndag så åker vi till Sydney! 


4 kommentarer:

EhlinL sa...

Wow vilken häftig bild på dej, (den första) Dom andra är juh självklart super fina oxå! Dom bilderna uppifrån på båten, är det ni i båten lr har ni tagit dom själva?
Kramar i massor <3

Anonym sa...

Åååå jag vill också resa, det bara rycker i resetarmen :)! Nya Zeeland verkar vara ett underbart land! Saknar er Issie & Johan! Njut Australien nu :) Massor kärlek!

Steph

rune sa...

Helt fantastiskt va sugen jag blir

Anonym sa...

Fy vad härligt det ser ut!