5 mars 2012

Surfers Paradise

Igår gick vi ut på en promenad i Surfers Paradise för att se hur stan såg ut på kvällen, vi köpte med lite godsaker till en myskväll "hemma" och tittade på film.



I morse så gick vi ner till stranden och fotade eftersom jag glömde minneskortet första gången vi gick dit! Det tråkiga vädret fortsätter att hålla i sig..


Det var bara Johan och jag, fiskmåsar och några enstaka människor på stranden. 


Vi bestämde oss för att lämna Surfers Paradise och åka vidare till Noosa som skall vara otroligt mysigt ställe. När vi hoppat på bussen och kommit fram till Brisbane där vi skulle byta buss så är all busstrafik från Brisbane inställt på grund av översvämmade vägar..


Så nu måste jag erkänna att jag är oerhört trött på detta kassa väder! Att det är molnigt och regnigt är tråkigt, men ännu tråkigare när planerna ändras och vi inte kan åka dit vi vill! Så nu är vi fast i Brisbane och kanske får ta bussen till Noosa imorrn bitti. 



Men Johan säger att jag ska ha ett "happyfejs" trots vädret, så det försöker jag med! Eftersom han är en solstråle köpte han mini Cadbury Creme Egg (mamma vi lovar att köpa med till dig!), vilket är det första godiset som vi ätit sen vi reste från Sverige... Mums! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

och gärna en påse till mig ;) Hoppas ni får lite fint väder snart! Det behöver ni! Vi fortsätter att sakna er här hemma! Massor kärlek!! /Stephie

Rune sa...

Hej kära ni Mamma tackar jätte mycket för födelsedags presenten. Vi få verkligen hoppas att ni får bättre väder
Kram från Papi Mami