27 februari 2012

Från Auckland till Sydney

Igår lämnade vi Nya Zeeland och flög till Australien. Innan vårt flyg gick på kvällen tog vi en tur in till Auckland. Vi åkte till Mt Eden som det är en vacker utsikt över Auckland. 


Efter det tog vi oss in till stan och åkte upp 220m i Sky Tower som har utsikt över hela staden. 


Sen tog vi flyget till Sydney, vi var framme på hotellet vid 21 tiden. Helst ville man ju bara gå och lägga sig, men vi bestämde oss för att gå ut och utforska stan. Vi hamnade bland annat i fina Darling Harbour. 


Idag har vi varit och tittat på Operahuset, tror det är finare att se det åkandes med båt. Så det kommer nog bli mer bilder när vi väl gjort det! 



Tycker att det är en fin och härlig stad! Vi hade lite tråkigt och mulet väder i morse men det sprack upp och blev fint under dagen.


Tog en titt på Harbour Bridge. Vi såg att det var massa människor som gick högst upp, och det ville verkligen Johan göra... Så vi får se om vi hinner klämma in det! 


Gick vidare till Botaniska Trädgården som var väldigt fin. 



Vi såg många olika sorters fåglar, men det häftigaste var att se vilda papegojor i träden!


Vi såg också många fladdermöss flyga runt och hänga i trädtopparna. 



Sen tog vi en lunch. Eftersom jag älskar sushi så valde jag sushirolls. Min lillasyster tipsade mig om dem. Det är bara att rullarna inte är uppstyckade utan man äter dem som dem är. Hur goda som helst! 


Nu slappar vi på rummet och ska snart ut och äta en mumsig middag! 

2 kommentarer:

EhlinL sa...

Åh det ser så otroligt fint ut och jag måste erkänna att det känns sååå häftigt när jag sett det själv i verkligheten!!
Ni är saknade!
<3

Nattiii sa...

Visst är dom super Ida? Perfekta lunchen :)